Bedrijfsmanager is een hulpmiddel van Facebook om je bedrijf te organiseren en te beheren. Via de Facebook bedrijfsmanager krijg je een overzicht van je Facebookpagina, Instagramprofiel en het
advertentie-account.

Via bedrijfsmanager kan je dus advertenties opzetten voor Facebook en/of Instagram. Het enige wat je nodig hebt om een bedrijfsmanager-account aan te maken, is een persoonlijk Facebook profiel

Volg onderstaand stappenplan voor het aanmaken van een Facebook bedrijfsmanager account.

1. Ga naar https://business.facebook.com/ voor het aanmaken van een nieuw account en meld je aan met je persoonlijke login gegevens van Facebook.


2. Klik vervolgens op Bedrijf maken


3. Geef je nieuwe account een naam en vul je persoonlijke naam en zakelijk e-mailadres in.


4. Voeg ook onderstaande bedrijfsgegevens zoals land, adres, website,... toe.


5. Het account is nu aangemaakt. Het enige wat je nog hoeft te doen is je e-mailadres bevestigen in de mail die je hebt ontvangen door het klikken op de link.


7. Nu het bedrijfsmanager account is opgestart, dien je nog een advertentieaccount toe te voegen. Ga links bovenaan in je bedrijfsmanager menu naar bedrijfsinstellingen en klik vervolgens op advertentieaccounts. Vervolgens klik je op toevoegen en selecteer je nieuw advertentieaccount aanmaken.



8. Geef je nieuw advertentieaccount een naam en zorg ervoor dat de juiste tijdzone en munteenheid staat ingesteld.


9. Selecteer dat het advertentieaccount wordt gebruikt voor My business en creëer het advertentieaccount.